MEEST GESTELDE VRAGEN
Waarom uw vakantie/reis laten verzorgen door Travel Service Emile?
1. Ontzorgen: U bespaart veel tijd en heeft minder stress.
2. U boekt bij een professional met meer dan 22 jaar ervaring in de reisbranche.
3. Zekerheid: ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.
4. U vertrouwt uw vakantie/reis toe aan een persoon en niet aan een zoekmachine.
5. Geen wachttijden en 100% privacy.
6. Onafhankelijk: aanbod van de meest gerenommeerde en gespecialiseerde aanbieders.
7. Flexibiliteit: Afspreken op het tijdstip wanneer het u uitkomt.
Waarom wijzigen de tarieven regelmatig?
Tegenwoordig zijn flexibele tarieven de normaalste zaak van de wereld. Tarieven van accommodaties en vluchten staan niet meer vast. Deze wijzigen mee op de basis van vraag & aanbod en de beschikbaarheid. In de praktijk betekent dit dat de prijs van een vliegticket, autohuur, accommodatie of van een pakketreis elk moment van de dag een andere prijs kan hebben. Dat geldt zeker voor de populaire bestemmingen en accommodaties. Een leuke prijs gezien? Neem dan snel contact op met TSE om te kijken of het tarief in optie gezet kan worden voor een aantal dagen.
Worden mijn boekingen gemaakt onder de garanties van de ANVR en SGR?
Doordat TSE aangesloten is bij Reisbureau Breukelen zijn de boekingen die gemaakt worden via TSE verzekerd door de ANVR en SGR en calamiteitenfonds voor onze klanten. Tevens maakt TSE gebruik van de inkoopkracht van Reisbureau Breukelen en heeft TSE toegang tot een groot aanbod van verschillende organisaties en leveranciers. Om deze garanties te kunnen bieden staat de naam van Reisbureau Breukelen ook op de boekingsbevesting/factuur. Alle boekingen die via TSE worden gemaakt zullen geboekt worden onder het ANVR nummer (2302) van Reisbureau Breukelen. De aan- en restantbetalingen lopen tevens via Reisbureau Breukelen.
Kan ik via TSE ook een reis-en annuleringsverzekering afsluiten?
Ja dat is zeker mogelijk. U kunt via TSE kortlopende of doorlopende reis- en annuleringsverzekeringen afsluiten (met covid-19 dekkingen). Deze verzekeringen wordt ondergebracht bij Allianz Global Assistance. Heeft u al een verzekering, dan geven wij daar ook graag advies over.
Als ik een reis boek, moet ik dan de reis in een keer betalen?
Bij de meeste reizen betaal je eerst een aanbetaling (ca. 30% van de reissom) en ongeveer 8 weken voor vertrek het restantbedrag. Bij een boeking binnen 8 weken voor vertrek, losse vliegtickets en een klein aantal andere organisaties, moet het hele bedrag in een keer betaald worden.
Is mijn geld in veilige handen?
Ja het geld dat jij aan ons betaald is in veilige handen. als de geplande pakketreis niet door kan gaan omdat er een negatief reisadvies geldt (code rood of oranje), kan je de vertrekdatum van je reis wijzigen of krijg je je geld terug van de pakketreis (er kunnen afwijkende voorwaarden gelden voor de vliegtickets). Bovendien valt de boeking onder het garantiefonds van SGR waardoor uw betaalde reissom financieel gewaarborgd is.
Welke naam moet ik gebruiken bij het boeken?
Je voor- en achternaam dienen overeen te komen met de voor- en achternaam in je paspoort. Als je een meisjesnaam in je paspoort hebt staan wordt deze doorgaans gebruikt. Alle namen moeten doorgegeven worden zoals vermeld in je paspoort. Dit is vooral van belang bij vliegtickets. Controleer dit na ontvangst van onze bevestiging goed, omdat dit op de luchthaven tot vervelende problemen kan leiden. Wanneer na het printen van het vliegticket blijkt dat de naam niet overeenkomt met die in het paspoort, worden 100% annuleringskosten en de kosten voor een nieuw vliegticket in rekening gebracht.
Wat betekent het als mijn boeking op aanvraag gezet dient te worden?
Het kan zijn dat een accommodatie of vlucht op aanvraag is. Dit betekent dat wij bij de leverancier eerst na moeten gaan of de gewenste kamer of vervoer beschikbaar is. We overleggen eerst of we dit gaan doen en tegen welk tarief. Want na je akkoord wordt de reisovereenkomst gesloten. Indien er beschikbaarheid is, wordt de reservering namelijk meteen gemaakt. Wanneer je de aanvraag tussentijds annuleert, worden annuleringskosten in rekening gebracht, tenzij er op de reis afwijkende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn. Mocht de aanvraag niet akkoord komen , dan wordt er een alternatief geboden (het tarief kan wijzigen). Of je kan de boeking kosteloos annuleren.
Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Je kan per e-mail of telefonisch je annulering aan ons doorgeven. Er wordt contact met je opgenomen over de annuleringskosten en er zal per e-mail bevestigd worden dat de boeking is komen te vervallen. Daarna ontvang je van ons een annuleringsnota. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kan je deze nota gebruiken voor het verhalen van de kosten bij je verzekeringsmaatschappij.
Wat gebeurt er als een reis door calamiteiten niet doorgaat?
Doordat TSE aangesloten is bij Reisbureau Breukelen vallen de pakketreizen vallen de pakketreizen die gemaakt worden onder de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Deze garantie houdt in dat wanneer je als consument deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: - (een deel van) de reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte gebeurtenis. Als publieksbijdrage aan dit fonds geldt voor boekingen een bijdrage van € 2,50 per boeking (max. 9 personen). Voor de voorwaarden en meer informatie verwijzen wij je naar de website van het Calamiteitenfonds. (Zie link onderaan deze pagina).
Hoe zit het met reisdocumenten en inentingen?
U kunt de benodigde informatie omtrent inentingen bij de betrokken autoriteiten (GGD of huisarts) inwinnen en tevens tijdig voor vertrek nagaan of de eerder verkregen informatie niet gewijzigd is. Voor informatie kunt u terecht bij: Reizigersinformatielijn Havenziekenhuis Rotterdam: (0900) 5034090, Landelijke Vaccinatielijn voor Reizigers: (0900) 9584, KLM Schiphol Travelclinic: (0900) 1091096 of op www.lcr.nl. U heeft te allen tijde een geldig identiteitsbewijs nodig. Over het algemeen dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort, eventueel aangevuld met een visum. Voor verschillende landen is een identiteitskaart ook voldoende. Voor informatie kunt u terecht op de websites van de ambassade van het land en op de website van het ministerie van Buitenlandse zaken. LET OP: Houdt er rekening mee dat u altijd zelf verantwoordelijk bent over de juiste inentingen en de juiste reisdocumenten te beschikken!
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Uw reisbescheiden worden ongeveer 7 dagen vóór vertrek naar het door u opgegeven postadres verstuurd per email mits de betaling geheel is voldaan. In overleg kunnen wij ook een afspraak inplannen om u persoonlijk de reisdocumenten te overhandigen op locatie of bij u thuis. Heeft u minder dan 14 dagen voor vertrek geboekt, dan wordt er contact met u opgenomen hoe u de reisdocumenten ontvangt. U kunt natuurlijk zelf ook altijd contact met ons opnemen hierover. U dient zelf zorg te dragen voor geldige reisdocumenten (paspoort/visum/identiteitskaart) en inentingseisen. U bent hier zelf geheel verantwoordelijk voor.
Hoe kan ik het beste contact opnemen?
U kunt mij bereiken via:
Telefoonnummer: 06 - 20 45 87 94
Via het contactformulier op deze website.
KvK-nummer: 83317155
Klik hier om en mail te sturen via uw mailprogramma.